Alla inlägg under maj 2020

Av Katarina Gustafsson - 28 maj 2020 14:00

God Eftermiddag

Nu har man vaknat upp lite och först fick man en isglass mmmmmm det var gott, men sen

kom lunchen in och det var supergott men mest hade jag längtat efter Kaffet   

Efter ett tag så kom Läkaren som opererat mig, hon kom  på ronden och berättade vad dom gjort och hur hon tyckte det såg ut sedan gav hon mig förhållningsregler att jag var tvungen att ta det lugnt och inte lyfta,

Hahaha tänkte jag ska jag ta det lugnt det blir ett stort prov för mig, men jag måste ju lyssna på Dr

Min kära Gubbe och dotter och hunden såklart kom och hämtade mig på eftermiddagen jag var ganska trött

Tack och Goodby för denna ggr

   

Av Katarina Gustafsson - 28 maj 2020 07:45

Kl är 06,00 och det är dax att gå upp å tvätta sig för att sen bege sig till PET/CT röntgen där det ska scannas av för att se vilken portvakt som ska tas om det blir 1 eller fler.

  Denna maskin ska man in i (trångt för en med lite valkar) hahahaha

Dom börjar att spruta in något radioaktivt som blir blått och den ska visa vägen till närmaste portvakt.

Då var man klar med PET röntgen  och dom hittade att det är 1 st portvakt i armen som dom behöver ta bort,

och så ska dom ta ännu mer på ryggen och djupare.

Men jag är väldigt glad att det har gått så fort att få denna operation så att man kanske kan ha en lugn semester.

Sedan bar det ner till Dagvårdsavdelningen där jag ska göras i ordning inför operationen.

Hur snygg är man inte i sjukhuskläder man borde få ha lite färg och blommor på   

     




Av Katarina Gustafsson - 22 maj 2020 13:00

Wow   

Här går det undan må jag säga, idag ringde dom från KS och berättade att remissen hade kommit och att jag ska få träffa en Läkare på Plastiken Måndag 25/5

Och sedan ska jag göra Covid 19 Test på tisdag 26/5

vila på onsdagen för att sedan

komma tillbaka för operationen Torsdag 28/5 för att ta bort portvakten ( Lymfan )


Av Katarina Gustafsson - 19 maj 2020 19:30

Idag var det min bästa trogna hund som skulle få sin vaccination och han är verkligen mitt allt

Det är skönt att ha många bollar i luften nu när man väntar och väntar på remissen och var allt innebär.

Bild på min fyrbente

  Rasen är en / Berger Des Pyrenees Face Rase

Av Katarina Gustafsson - 18 maj 2020 10:00

SNABBA RYCK

Fick diagnosen i Fredags 15/5

Läkaren ringde mig igen idag Måndag 18/5 och sa att han skickat iväg den akuta remissen till KS 

Och att att han trodde det skulle gå fort


Jag tänkte bara att ja ja vi får ta en dag i taget, och se vad som kommer att hända

Att vara på jobbet är nog ganska bra då får jag annat att tänka på medans man går och väntar till remissen kommer och vad som hända skall. 


Tur att man har en super duper arbetskollega som stöttar en och puchar och har sjukt roligt humor.

För chefen verkar inte så stöttande att fråga i hur man mår och vad som kommer att hända tyvärr   

Just nu är det familjen som är en stor stöttepelare 


Av Katarina Gustafsson - 15 maj 2020 09:30

Veckorna gick långsamt långsamt fram till jag skulle få svaret


Då kom den dagen Fredag 15/5 då jag skulle tillbaka för att ta stygnen på ryggen och förhoppningsvis få svaret om det kommit.


Sjuksyrran kom och vi började med att ta bort dessa stygn och hon sa att det läkts bra.

  

Sedan kom Läkaren in för att kolla och han tyckte det såg bra ut oxå och sedan sa han att vi skulle kolla på svaret,

han öppnade upp datan och läste lite tyst först på Latin (vilket jag förstog lite av )

DÅ KOM DEN JÄVLA DOMEN

Tyvärr Katarina så var det MM altså Malignt Melanom i leverfläcken som vi tog bort och att vi nu måste skicka en akut remiss till KS för en ny operation av Portvakten samt ta bort mer på ryggen.

Allt som han pratade om försvann bara ut ur rummet jag hamnade i en chock och visste inte vad jag skulle ta vägen då man i dessa Pandemitider inte får ta med någon närstående

Jag hatar det stora C ordet

FUCK CANCER  




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bilder


Ovido - Quiz & Flashcards